Algemene Voorwaarden 

voor huishoudelijk werk  die is geboekt via

WOW Schoonmaakdiensten.nl… of zo iets :)

Artikel 1 Begripsomschrijvingen

De huishoudelijk werk: Het uitgangspunt is om vijf basistaken van huishoudelijke werk uit te voeren, met name:

  1. Afnemen:  Alle horizontale oppervlakken tot een hoogte van 1.50 m. worden afgenomen, kastjes, televisiemeubel, tv en tafeltjes.
  2. Stofzuigen: Alle vloeren – ook onder tafels, banken en bedden; bekleding van gestoffeerde meubels; kussens. Alle matten worden gezogen of uitgeklopt
  3. Keuken schoonmaken: fornuis en aanrecht, deuren kastjes , handvatten, koelkast aan de buitenkant, koffieapparaat buiten- en binnenkant, magnetron buiten- en binnenkant, prullenbak legen en reinigen aan de buitenkant.
  4. Badkamer schoonmaken: Wastafel en bad, tegelwand rondom wastafel en bad, spiegels, kastjes aan de buitenkant, wc (‘s) binnen- en buitenkant, tegelwand rondom de wc(‘s).
  5. Vloer schoonmaken: alle vloeren die daarvoor in aanmerking komen dweilen.

  1. Extra diensten bij huishoudelijk werk 
    1. Strijkwerk.
    2. Was; Was in de wasmachine doen, was drogen, vouwen.
    3. Opruimen. 

  1. Extra taken bij huishoudelijk werk 

Bij de huidhouselijkwerk behoren een aantal taken, die alleen een paar keer per jaar gedaan worden. 

  1. Afnemen; Boven op de kasten, boekenkasten, lijsten rondom de muren, spinnenwebben verwijderen.
  2. In de keuken; oven, koelkast binnenkant, kastjes binnenkant 
  3. vloeren; in de  was zetten, in de olie zetten, machinaal tapijt reinigen.

De schoonmaakplan:  

Voor de vijf basistaken, de extra en/of periodieke taken en/of diensten en frequentie waarmee de werkzaamheden zullen plaatsvinden, wordt verwijst naar het jaarlijks schoonmaakplan. (dit is een tabel met 52 kolommen en ongeveer 12 rijen die verwijzen naar respectievelijk het aantal weken en het aantal taken).

Partijen

  1. Opdrachtgever: de natuurlijke persoon in wiens opdracht de werkzaamheden worden verricht. 
  2. De aannemer: WOW Hulpverlening & Schoonmaakdiensten, hier na WOW, met als wettelijk vertegenwoordiger de heer Milton Alvarez.
  3. De zelfstandige (ZZP’er): zelfstandig personen met wie de WOW in samenwerking de opdrachten verricht.
  4. Object: het huis of appartement of een deel ervan, van de opdrachtgever of een ander van te voren afgesproken natuurlijke persoon en/of privé adres. 

Artikel 2. Offerte

Alle offertes zijn vrijblijvend.

Artikel 3. Opdrachtbevestiging

  1. Opdrachtgever kunt via de website of per e mail de opdrachtbevestiging.
  2. Nadat door WOW de inhoud van de overeenkomst is bevestigd door toezending aan de opdrachtgever van de opdrachtbevestiging plus het schoonmaakplan, mag WOW er van uitgaan, dat de opdrachtgever zich met opdrachtbevestiging en schoonmaakplan volledig akkoord heeft verklaard, tenzij de opdrachtgever binnen 3 dagen na ontvangst van de opdrachtbevestiging en het schoonmaakplan de aannemer middels e mail, telefonisch, via de website of schrijven van het tegendeel bericht. 

  1. Bij eenmalige werkzaamheden wordt de opdrachtgever geacht met de opdrachtbevestiging en het schoonmaakplan te zijn akkoord gegaan, doordat hij deze online heeft ondertekend.

Artikel 4. Wijziging van de overeenkomst

Wijzigingen van hetgeen volgens de opdrachtbevestiging is overeengekomen, zijn, behoudens in de gevallen genoemd in artikel 6 lid B en artikel 9 lid C van deze Algemene Voorwaarden, voor partijen slechts bindend, indien die wijzigingen door partijen schriftelijk zijn overeengekomen, in de vorm van een aanvullende clausule op de oorspronkelijke opdrachtbevestiging.

Artikel 5. Inzet Personeel

  1. De aannemer werkt  in principe in een team van twee personen, de zogenoemde zzp-ers (Zelfstandig Professional), waarbij zo veel mogelijk een vaste team wordt ingezet. 
  2. Indien een van de twee teamleden onverwacht verhinderd is, zal een tijdelijke vervanging worden ingezet of dan komt het andere teamlid alleen. Opdrachtgever zal hiervan op de hoogte worden gesteld.

Artikel 6. Uitvoering van de werkzaamheden

  1. De uitvoering van de werkzaamheden zal in overeenstemming zijn met het schoonmaakplan. Op verzoek van de opdrachtgevers kunnen de werkzaamheden wekelijks, om de twee weken, eenmalig uitgevoerd worden of met andere van te voren afgesproken regelmaat.
  2. Op verzoek van de opdrachtgever en met instemming van de zzp’ers, kan de aannemer extra tijd inzetten om eventuele extra taken of diensten te verrichten, waarvoor aanvullende afspraken over tijd en kosten zullen worden gemaakt.
  3. Indien het de aannemer tijdens de uitvoering van de werkzaamheden mocht blijken dat door blijvende afwijkingen het schoonmaakplan niet nageleefd kan worden een aanpassing noodzakelijk zijn, en indien die aanpassingen zodanig zijn dat zij gepaard gaan met een prijsaanpassing, zal dit in goed overleg geschieden tussen betrokkende partijen.
  4. De werkzaamheden zullen  uitsluitend worden uitgevoerd op werkdagen van maandag tot en met zaterdag. In bijzondere situaties kan de aannemer ook op zondag- en feestdagen ingezet worden tegen een extra tarief van 100% bovenop de afgesproken prijs.
  5. Bij voorkeur krijg de aannemer de sleutel van het object.
  6. Bij afwijking van het gestelde in lid E van dit artikel en bij afwezigheid of nalatigheid van de opdrachtgever die leid tot het niet uitvoeren van de werkzaamheden, komt de opdrachtgever voor vergoeding in aanmerking tot het per dag afgesproken bedrag.

Artikel 7. Contractnaleving en controle

  1. Indien gedurende de looptijd van de overeenkomst door de opdrachtgever geconstateerd wordt, dat de uitvoering van het schoonmaakplan in belangrijke mate in negatieve zin afwijkt van hetgeen overeengekomen is of als de opdrachtgever constateert, dat het resultaat van de uitvoering van het schoonmaakplan duidelijk beneden het tevoren afgesproken niveau blijft, zal de opdrachtgever de aannemer onverwijld schriftelijk in kennis stellen van de door hem geconstateerde afwijking(en).
  2. Bedoelde schriftelijke in kennis stelling bevat tenminste:
    1. Een nauwkeurige omschrijving van tijdstip, ruimte, aard en ernst van de geconstateerde afwijking.
    2. Een redelijke termijn waarbinnen de aannemer de geconstateerde afwijking dient te herstellen.
  3. Indien door de aannemer de geconstateerde afwijking niet binnen de gestelde termijn of niet op behoorlijke wijze wordt hersteld, staat het de opdrachtgever vrij de gesloten overeenkomst onmiddellijk en zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden.
  4. De opdrachtgever zal de aannemer van de ontbinding van de overeenkomst per e mail of bij schrijven in kennis stellen.
  5. Van ontbinding van de overeenkomst zal evenwel geen sprake zijn, indien de geconstateerde afwijking de eerste afwijking is die door de opdrachtgever aan de aannemer gemeld is binnen een periode van 6 maanden, of indien de geconstateerde afwijking van zo gering belang is, dat bij redelijke afweging van de belangen van de opdrachtgever en de aannemer een zodanige afwijking niet tot ontbinding van de overeenkomst zou mogen leiden.

Artike 8. Hulpmiddelen

  1. Alle kosten van de voor de uitvoering van de werkzaamheden benodigde hulp- en reinigingsmiddelen zijn bij de prijs inbegrepen. Alle reinigingsmiddelen en hulpmiddelen die noodzakelijk zijn om de in artikel 1 beschreven taken uit te voeren, worden door de aannemer geleverd.
  2. De opdrachtgever stelt, voor de uitvoering van de werkzaamheden, het benodigde water, elektriciteit en gas kosteloos ter beschikking.

Artikel 9. Prijs en tijd

  1. De tijd dat de werkzaamheden zullen duren is gebaseerd op de aangenomen oppervlakte, interieur inrichting, en omstandigheden van het object.
  2. De prijs is gebaseerd op uurtarief en is in de offerte vermeld.
  3. Indien in de in lid A. van dit artikel genoemde omstandigheden wijzigingen optreden die naar het oordeel van de aannemer prijs en/of tijdaanpassingen noodzakelijk maken, zal prijs/tijd aanpassing in overleg met de opdrachtgever en met inachtneming van artikel 4 geschieden.

Artikel 10. Betaling

  1. Facturering zal plaatsvinden op de in de offerte genoemde tijdstippen. Indien hierover niets nader is geregeld in de offerte, vindt facturering achteraf plaats, uiterlijk in de eerste week van de kalendermaand.
  2. Betaling dient te geschieden binnen 7 dagen na factuurdatum.
  3. Indien betaling na deze termijn geschiedt, zal de wettelijke rente in rekening worden gebracht.
  4. De aannemer is bevoegd de werkzaamheden op te schorten indien de opdrachtgever ondanks sommatie weigert te voldoen aan de betalingsverplichtingen.

Artikel 11 Aansprakelijkheid

  1. De aannemer is uitsluitend aansprakelijk voor schade aan het object en de eigendommen van de opdrachtgever, wanneer die schade het gevolg is van een toerekenbare tekortkoming c.q. nalatigheid van de aannemer of een van de zzp’ers bij de uitoefening van de overeengekomen werkzaamheden. Die aansprakelijkheid kan niet meer belopen dan een maximum bedrag van €500.000  per gebeurtenis. Boven €500.000 is de aannemer niet aansprakelijk. Partijen kunnen, mits schriftelijk, voor wat betreft de aansprakelijkheid van de aannemer een ander maximumbedrag overeengekomen.
  2. Bij verlies van sleutels worden uitsluitend de kosten voor het vervangen van sleutels vergoed.
  3. De aannemer heeft een aansprakelijkheidsverzekering voor bedrijven (AVB) afgesloten met het oog op de in voorgaande leden bedoelde aansprakelijkheid. Bij zaken onder opzicht komt in afwijking van het gestelde in lid A en B de schade voor vergoeding in aanmerking tot het bedrag waartegen aannemer verzekerd is, met een minimum verzekerd bedrag van € 50.000 per aanspraak en €100.000 per verzekeringsjaar.
  4. Voor schades die niet zijn genoemd in dit artikel is de aannemer niet aansprakelijk.
  5. De opdrachtgever en/of de aannemer zijn verplicht om een schade binnen 2 dagen na het schadevoorval te melden.

Artikel 12. Relatiebeding

  1. Het is de opdrachtgever niet toegestaan, om tijdens de looptijd van de arbeidsovereenkomst en gedurende een periode van 6 maanden na beëindiging daarvan, personeel van de aannemer in dienst te nemen, op enigerlei wijze, direct of indirect in te schakelen voor het verrichten van werkzaamheden ten behoeve van de opdrachtgever.
  2. Indien zonder toestemming van de aannemer door de opdrachtgever een arbeidsverhouding en/of een andere overeenkomst tot het verrichten van vergelijkbare werkzaamheden/diensten wordt aangegaan met de in lid A. van dit artikel bedoelde werknemers, binnen de in lid A genoemde periode van 6 maanden, verbeurt de opdrachtgever aan de aannemer een boete van €5000 per bedoelde  arbeidsverhouding/overeenkomst per week of gedeelte van een week dat een zodanige arbeidsverhouding/overeenkomst heeft geduurd respectievelijk nog voortduurt.

Artikel 13. Duur van de overeenkomst en beëindiging

  1. De overeenkomst wordt geacht te zijn aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij nadrukkelijk anders is overeengekomen.
  2. Opdrachtgever,  in overleg met aannemer, is gerechtigd afzonderlijk geplande afspraken afzeggen of verplaatsen naar andere dag.
  3. Beëindiging van de overeenkomst kan, door de opdrachtgever, verval, telefonisch, per e-mail of ander online communicatiemiddel geschieden. In alle gevallen zal de aannemer per e-mail bevestigen of de beëindiging sturen.
  4. De opzegtermijn bedraagt in alle gevallen minimaal 1 week en vangt aan bij opzegging door aannemer of door opdrachtgever; op het moment dat opzegging bij e-mail is geschied.
  5. Dagelijkse opzegging geschiedt mogelijk. De opdrachtgever is niet aan een abonnement verbonden.
  6. Onverminderd het bepaalde in het vorige lid zijn partijen bevoegd de gesloten overeenkomst ook met onmiddellijke ingang, zonder rechterlijke tussenkomst en zonder dat enige ingebrekestelling zal zijn vereist, geheel of gedeeltelijk te ontbinden, op het moment dat:
    1. de wederpartij surséance van betaling aanvraagt
    2. de wederpartij in staat van faillissement is verklaard
    3. de wederpartij naar ontevredenheid de overeenkomst wilt beëindigen.